top of page

טיפוח נאמנות לקוח ( שימור לקוחות ) במאה ה- 21 

היום בו חברות ישראליות יפסיקו לזלזל בלקוח
חברות נוטות להעלות ללקוחות ותיקים את המחיר ושולחות להם קופונים לא מתאימים ולא שמות לב כשהם לא מממשים אותם. למרות שהם מניבים עד 75% מההכנסות ולגייס לקוח חדש יקר פי 7 מלשמר לקוח קיים, בישראל מעדיפים לצ'פר לקוחות חדשים. הטרנד הבולט בשיווק יכריח אותן לתת לנו כבוד: ניתוחי מידע - לדעת בדיוק מהם הרגלי הקנייה של הלקוח שלך, לעורר אותו לקנייה ולהתייחס אליו הכי יפה שאפשר [ ynet כלכלה

האם יש לכם פוליסת ביטוח נגד בריחת לקוחות? אם היו אומרים לכם, שיש באפשרותכם לרכוש פוליסה הנותנת כיסוי מלא כנגד נטישת לקוחות, הייתם קונים? אם כן, מה גובה הפרמיה שהייתם מוכנים לשלם? ומדוע בעצם, לרכוש אותה? במקום לחלום על פוליסות דמיוניות, זה הזמן להתארגן, כי את השקט של אי בריחת לקוחות, אפשר לקנות בהשקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך. ועל כל התוכניות, החלומות והרצונות שלנו, אמר פעם וולט דיסני – "אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה". גם אתם..מאת:גיל פרץ [ למאמר המלא]

פל"א פלאים. הפרסום הוא מרכיב חשוב בתמהיל השיווק ומטרתו לא רק להביא את הצרכן לקניה ראשונה, אלא גם לפתח ציפיות שישפיעו ל קניות בעתיד . ציפיות שיתממשו יגרמו לשביעות רצון ולתגובת "פה לאוזן" (פל"א) חיובית מצד הלקוח, אך אלה שלא יתממשו יגרמו לפל"א שלילי, לאי שביעות רצון מהמוצר או השירות , ולהעמקת הפער בין ציפיותיו לבין המציאות הנתפסת של המוצר . ציפיות הן דבר סובייקטיבי הקשור יותר לתפיסת הצרכן ופחות בנתונים אובייקטיביים של המוצר . אובייקטיביות המפעל מול הסובייקטיביות של הצרכן היא המקור להרבה מאוד בעיות של אי שביעות רצון..מאת:ד"ר משה דוידוב [ למאמר המלא

יש שימור ויש שימור. שימור לקוחות איננו פעולת "קומנדו" של הרגע האחרון, הממוקדת במניעת נטישתם של לקוחות שקבלו החלטה לעבור למתחרה. שימור לקוחות הוא אורח חיים כלל ארגוני, המבוסס על כללי משחק מאד ברורים. מאת ניר דונת [ למאמר המלא

*מעגל הרווח של הפירמה. שירות כאסטרטגיה עסקית. מתי וכמה כדאי להשקיע בלקוח? מיהו לקוח רווחי? וכיצד נמדדת רווחיותו? שירות כאסטרטגיה עסקית. 
מאת: רננה פרס. [ למאמר המלא ] ***באדיבות סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית 

* CRM - שברה של אגדה .יותר ויותר חברות וארגונים מדברים בשבחן של תוכנות לניהול קשרי לקוחות, אך האם תוכנות אלו אכן כדאיות? האם ייעשה בהן שימוש גם בעוד שנה? האם הן פועלות בארגון שמזין אותן במידע הדרוש ומקיים קשרים אינפורמטיביים בין המחלקות השונות? והאם יימשך הקשר האנושי הבלתי-אמצעי בין נציגי הארגון ללקוח? מאת בועז נחמד.
 [למאמר המלא

להפסיק לרוץ אחרי הזנב - מוסכמות ניהוליות וניפוצן .בעולם הניהול קיימות מוסכמות ניהוליות, ולא תמיד לטובה. מוסכמות אלה משפיעות אחת על השנייה ויוצרות אילוזיה שקשה מאוד לעמוד בפניה. במאמר זה נתמקד בניפוץ כאלה: שימור לקוחות, שביעות רצון וניהול קשרי לקוחות. 
מאת: ד"ר משה דוידוב [ למאמר המלא

לפעמים השירות יותר חשוב מהמחיר. רשת מגה פתחה סניפי דיסקאונט ולמרות זאת הפסידה ברבעון הראשון של השנה. ד"ר נדב גולדשמידט מסביר למה לפעמים המחיר הוא הרכיב הפחוץת חשוב בבחירת המוצר.  [ קישור

bottom of page